إعلان

أحدث ظهور للفنانة هند حسني بطلة مسرحية "هالة حبيبتي" مع زوجها وأبنائها وأين هي الأن


رجعت الفنانة "هند حسني" للظهور مرة تانية بعد مرور 35 سنة على إنتشار مقطع فيديو لها على السوشيال ميديا لا يتعدى مدته الدقيقتين، وظهر فيه  مفيد فوزي وهو يحاورها وكانت بتاكل حلوى وسألها مش خايفة من زيادة الوزن؟ ردت عليه "تاخد واحدة؟"، ومن وقت عرض الفيديو تم تداوله من قبل رواد مواقع التواصل الاجتماعي، وإفتكروا من تاني الطفلة رقم 5 في مسرحية هالة حبيبتي بعد غيابها الطويل. 

إتخرجت" هند حسني "من كلية الآداب قسم المسرح، وهي حاليا متزوجة وعندها طفلين، وشافوا الفيديو على السوشيال ميديا لما انتشر مع مفيد فوزي، وإبنها استغرب جدا أنها قامت بإجراء الحوار وهى بتاكل. 

والجدير بالذكر إن هند قدمت مجموعة أدوار في طفولتها، أمام أهم الفنانين في فترة التمانينات، فشاركت وهى طفلة في 22 عمل فني، وكان أولهم فيلم "المطاردة الأخيرة" مع الفنان عزت العلايلي والفنانة ليلى علوى، وكانت وقتها عندها 3 سنوات ونص. 


وكان لقائها مع الاعلامي مفيد فوزي بعد مشاركتها في مسرحية (هالة حبيبتي) مع الفنان فؤاد المهندس من ضمن مجموعة من الأطفال المشاركين، وكان اسمها في المسرحية (نمرة 5). 

وبعد قيامها بالتمثيل في مسرحية "هالة حبيبتي" انتظرت هند إن يعرض عليها المخرجين أدوارا لتقدمها، ولكنها لم توفق، على الرغم من براعتها في التمثيل في طفولتها. 

وقالت هند ان مشاركتها مع الفنان فؤاد المهندس كان ليه تأثير إيجابي عليها وإنها إتعلمت منه الإلتزام والإحترام 

وعلى المستوى الشخصي، إتعلمت منه تحمل المسئولية على الرغم من صغر سنها اللي كان وقتها 5 سنوات فخلالها تعرف توازن بين مواعيد التصوير ومواعيد دراستها . 

وحكت موقف طريف إتعرضت ليه خلال تقديم مسرحية "هالة حبيبتي" في الإسكندرية، فكانوا مجموعة من الأطفال ومعاهم أهلهم، وأثناء سفرهم للإسكندرية قرروا إنهم يقوموا بجولة في المدينة الأول، ولسوء حظهم تاهوا وهما بيشتروا حاجات ومعاهم أمهاتهم، ووصلوا مكان التصوير 9 الا عشرة، وكان المفروض دورها إنها تنام في السرير والفنانة سناء يونس تقول نمرة 5 فين وتقوم، وفضلت سناء يونس تنده عليها وهى نايمة فعلا، فقلق فؤاد المهندس إن يكون حصلها حاجة، فطلب منهم يقفلوا الستار، وقرب واحد من العاملين من هند وهى نايمة، فصيحت مرة واحدة وقالت السيناريو كله في لحظة. 


ووضحت سبب توقفها عن التمثيل، وهو إنها فضلت في الوسط الفني بتشارك في أعمال فنية لحد ما دخلت  الجامعة، وقالت إنها ماصبرتش الوقت الكافي لتكمل مشوارها الفني، وإتمنت أنها ترجع من جديد للفن لو أتيحت لها  الفرصة أنها تقدم عمل كويس وتكون إضافة ليه.